Smågrupper

Den lilla gruppen är ett sätt att skapa nära relationer och plats att fördjupa sin tro. Målet är att skapa en kristen vardagsgemenskap till vilken även den som söker en tro är välkommen med sina frågor.En grupp består av 6-12 personer och man träffas regelbundet, ofta hemma hos varandra (t ex varannan vecka).

Träffarna kan se olika ut, men vanligen brukar det börja med lite fika och småprat. När man sedan går »laget runt« får var och en under några minuter möjlighet att säga något om sin livssituation och eventuellt lägga fram något böneämne. Utifrån Bibeln eller något annat material förs sedan samtal och diskussioner innan kvällen avslutas med en sång eller bön.

I varje grupp utses en eller två kontaktpersoner som genom återkommande träffar med diakon eller pastor får stöttning och uppmuntran.

Frågor och mer info?

Henrik Wernvik, studentpastor